تاثیر ماساژ بر عملکرد جنسی
نوشته شده توسط : شهروز


فشار
یک عامل معمول و مهم که می تواند توانایی داشتن تجربیات رضایت بخش جنسی را مختل کرده و عملکرد جنسی را مختل کند ، استرس است. استرس می تواند پاسخ استرس یا واکنش مبارزه یا پرواز را آغاز کند ، که در آن سیستم عصبی مرکزی (CNS) فعالیت هورمونی را افزایش می دهد که از توانایی حرکت یا مبارزه پشتیبانی می کند. جریان خون به اندامها افزایش یافته و از هسته منحرف می شود ، هضم کند می شود ، تنفس و ضربان قلب افزایش می یابد. سطح آدرنالین افزایش می یابد ، و همچنین اضطراب ، افسردگی و استرس نیز افزایش می یابد.
نشان داده شده است که ماساژ درمانی باعث کاهش چشمگیر این واکنش استرس ، کاهش ضربان قلب و تنفس ، متعادل کردن فعالیت هورمون ها ، کاهش سطح آدرنالین و کورتیزول و کاهش یا از بین بردن این واکنش مبارزه یا پرواز می شود.
در حقیقت ، ماساژ برای بهبود پنج حالت خلق و خوی دیگر نشان داده شده است:
تنش
خشم
قدرت
خستگی
گیجی
ماساژ می تواند ابزاری قدرتمند در مبارزه با استرس ، اضطراب و افسردگی باشد. همچنین ، این می تواند عملکرد قابل توجهی در عملکرد جنسی ایجاد کند که استرس عامل مؤثر در اختلال عملکرد جنسی است.آموزش طب سنتی.
جریان
از مدتها قبل ماساژ به منظور افزایش گردش خون از طریق حرکت دستی لنف و جریان خون در بدن شناخته شده است. در واقع گفته شده است که یک ماساژ 60 دقیقه ای گردش خون را به اندازه یک پیاده روی 6 مایل افزایش می دهد. اما ماساژ همچنین به دلیل تأثیر آن بر سیستم عصبی اتونوم ، که به سلامت قلب و عروق گره خورده است ، سلامت قلب و عروق را نیز بهبود می بخشد. کاهش قابل توجهی در ضربان قلب نشان می دهد که یک جلسه ماساژ انجام می شود ، در حالی که گردش خون در نتیجه اتساع رگ های خونی بهبود می یابد. شما حدس می زنید که این افزایش گردش خون تقریباً در هر عضو بدن از کبد و معده تأثیر مثبت دارد. در نتیجه ممکن است سلامت و عملکرد جنسی در نتیجه ماساژ درمانی بهبود یابد.آموزش پوست و زیبائی skin care.
تراز هورمونی
مطالعات نشان داده است كه ماساژ درمانی منجر به كاهش فعالیت هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال (HPA) و افزایش عملکرد سیستم ایمنی و كاهش كوتاه مدت كورتیزول در ادرار ، بزاق و سرم به عنوان بخشی از كاهش پاسخهای استرس بدن می شود. نشان داده شده است که ماساژ باعث بهبود آرامش می شود و به سیستم غدد درون ریز اجازه می دهد تا خود را اصلاح کرده و تعادل را احیا کند. در حالی که درمان هنوز هم ممکن است برای شرایطی مانند دیابت و عدم تعادل جدی هورمون (یائسگی) لازم باشد ، ماساژ می تواند نوسانات ناشی از واکنش استرس را کاهش دهد و بدن را به حالت تعادل بازگرداند.
ترس ، عصبانیت و بحث و جدال زیاد است که با بحث در مورد رابطه جنسی و ماساژ درمانی همراه است. بسیار مهم است که ما به عنوان ماساژ درمانی ، یک مرز حرفه ای راجع به این مسئله حفظ می کنیم. بیشتر درمانگران به طور معمول مباحث خود را با مشتری محدود می کنند تا از مزایای سلامتی ماساژ درمانی جلوگیری کنند و از بحث در مورد فواید ماساژ برای سلامتی جنسی خودداری کنند. با این وجود ، در حالی که ما هرگز نمی خواهیم هر نوع سوء رفتار جنسی را با مشتری خود ترغیب کنیم و یا اجازه ندهیم ، ممکن است زمان آن رسیده که کلیشه ها و انجمن های منفی را کنار بگذاریم و تصدیق کنیم که ماساژ درمانی ممکن است مثبت به سلامت جنسی و عملکرد آن کمک کند.




:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: